US on käyttänyt tuhlaten valtavat määrät hiilijaeyhdisteitä (hiili, raakaöljy ja kaasu) viimeiset 120 vuotta
Kulutusjuhla jatkuu - on löydetty oman kulutuksen puolustukseksi vesisärötysmenetelmäinen liuskeöljyn uuttaminen arveluttavin ympäristöjäljin ja -ongelmin.
Amerikkalaisten ympäristöllinen päästöjälki per capita on eräs suurimmista
Lisäksi US' n päästöt valtiona ja kumuloituneena ovat myöskin suurimpia, ellei suurin. Trumppistinen maailmallista hegemoniaa ylläpitävä ulkopolitiikka ei juurikaan piittaa ympäristömme olotilasta.
Kun on kyse maailmallisesti johtajuudesta - teot pyhittävät tarpeiden täyttämiset
Muu enemmistömaailma on kääntämässä katseensa pois Yhdysvalloista ja jää nähtäväksi miten kauan kaupallisuuden airut - US-dollari pitää asemansa.
Presidentinvaalit 2020 on istuvalle presidentti Donald Trumpille kaikki kaikessa
Keinoja ei kaihdeta. Olemme saaneet nähdä amerikkalaisuuden repeytymistä, lisääntyvää väkivaltaa - mustien painostamisen ja jatkuvan ulosvirtaavan uhkaamisen, kiristämisen ja pakottamisen - jopa EU' ta kohtaan.
US haluaa olla The Greatest
Tämä merkitsisi viime vuosisadalla kaupalla, sodilla ja sekaantumisen politiikalla hankitun maailmallishegemonian jatkumista. Tässä kohdin maailman suurimmaksi noussut Kiina (bkt/PPP - IMF 2015) on eri mieltä ja on jo ilmaissut, ettei yksi valtio voi asetella vaateita ja määräyksiä muiden eteen - maailma muuttuu, kuten ollaan Suomessakin huomattu.
Amerikkalaisuus jakautuu
Trumpille on yksi ja sama jakaantuuko vai ei. Voihan ehjäyksen tehdä heti voitetun vaalin jälkeen - ehkä Trumpin neuvonantajat ovat näin ohjekirjan laatineet. Toinen kausi on täyttymys ja voi olla kaikkille yllätys, että trumppistinen takki kääntyy ja alkaa voimallinen vaalilupausten täyttäminen - ensimmäisen kauden lupauksista alkaen.
Trump haluaa tuoda us-sotilaat kotiin ja keskittyä tekemään The Greatest
On monia keinoja luoda unohtumaton Trump - se voi alkaa Korean niemimaalta* - Pekingin tiekartan ohjastamana.
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
2 - Autoista maksetaan korkeaa hintaa, ja Ruotsista ja Saksasta kannattaa hakea käytettyjä kulkuneuvoja, vaikka niistäkin maksetaan autoveroa tuotaessa niitä kotimaahamme.
Ruotsissa ei ole autoveroa, mutta polttoaine päästölähteenä on oiva verotuksen kohde, onhan se kuitenkin haittaverotusta - tosin tuo nimitys keksittiin vasta sitten, kun hoksattiin yhteys ilmaston lämpenemiseen.
Suunta on selvä - mitä enemmän päästelet, sitä enemmän maksat haitta- eli kulutusveroa.
Mittausmenetelmät kertoimineen ja paikkatietoineen ovat jo olemassa
Autoista tuo autovero voidaan poistaa kokonaan, ja niin on myös osin käynyt - uusi Volvo XC90 hybridissä on autovaroa enää noin 3.000 euroa ja auton kokonaishinnasta 90.000 euroa, josta tosin arvonlisävero lohkaisee tuon 24 prosenttia.
Valtion pitää saada veronsa - me olemme tulonjaon mallimaa, ja sosiaaliturva sairaudenhoitoineen maksaa yhä enemmän - rahaa siis tarvitaan.
Autot ovat olleet erinomainen lypsylehmä - näyttöreliikki bensa-porchena ovat tuottaneet jopa 100.000 euroa valtiolle veroina, kun neljä pakoputkea on ollut miehuuden mitta.
Lähestymme verotuksen suurremonttia, joka huomioi meitä kaikkia Elättävän luontobiologian, se on nyt pakko - sen ovat huomanneet äänistä Elävät poliitikotkin. Verotus tullee olemaan vain haittavero - yksilöllisenä, reaaliaikaisena ja julkisena tietona millaista ympäristöjälkeä kukin jättää luontoon ja ympäristöön. Haittavero on myös kulutusvero.
Ongelmaksi jää se, ettei haittaverosta makseta tulontasausta, sillä kustannetaan luontobiologia sellaiseen kuntoon, että se Elättää tasapuolisemmin Pallollisen kokonaisväestömme.
Kysymykseksi jää, miten keräämme tuon haittaveron päälle sosiaali-, opetus- ja muun yhteiskuntatoimen tarvitsemat verot. e
Ihminen on ainoa eläinlaji, joka käyttää ulkoista lisäenergiaa omiin itsekkäisiin tapoihin - muun muassa kulkemiseen paikasta toiseen ja takaisin.
1 - Liikennepolttoaine, joka on käytetty maailmassamme viimeisten 100 vuoden aikana vastaa sellaista määrää ammoin kuollutta biologiaa, että sen "valmistamiseen korkeassa maanalaispaineessa" on vienyt aikaa X miljoonaa vuotta! Ei siis ihme, että ilmastokin lämpenee tuosta hiilidioksidikuormasta.
Ilmaston muutos on yksi osa ympäristömuutosta, joka ilmenee myös kuivuutena, äärisääilmiöinä, saastumisena kuin koko biologisen elämänmuodon kutistumisena, jopa eliölajien sukupuuttoina.
Poliitikot ovat herkkinä äänestäjien vallan lähestyessä päätöstä jatkaako poliitikko vai ei. Kunnallisvaalit ovat keväällä 2021 ja juuri Keskusta on alamaissa. Ehkä Paavo Väyrynen tuo nyt poliittisiin mittauksiin värinää. Mutta demarit ovat jatkuvassa kiidossa erinomaisen PM Sanna Marinin myötä.
Autot ovat olleet Suomessa korkean hinnan so. laajan verotuksen (autovero + arvonlisävero) myötä 'pyhän lehmän' asemassa, joilla on jopa osoitettu mieskuntoa sekä näyttö- ja vertailutaloutta - kun pitää olla suurempi, voimakkaampi ja nopeampi.
Auto on kulkuväline, jolla päästään paikasta toiseen Suomessa on pitkät matkat paikasta toiseen, olemme harvaan asuttu ja maalla "auto on liki pakollinen", jos haluaa kaupoille ja rientoihin mukaan. Ehkä etätyön lisääntyminen pitää meitä enemmän aloillamme?
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
1 - Ensimmäiseksi olisi tutkittava Kiinan historiaa, havaittava sen yhtenäisyys meillä paljon jopa ylikin puhutusta kommunistisesta puolueesta. Kiina on eräs maailman pisimmistä korkeakulttuureista - kungfutselaisuus on jälleen "säätämässä" tapoja ja hyveitä.
Kiinan osuus maailmastamme on 1,4/7,8, kun esimerkiksi meille tuttu EU edustaa noin 0,46/7,8. Kiina on suhteessa Suomeen, kuten olisi Enontekiö ja Helsinki
Jokaisella suomalaisella on Kiinassa noin 250 toveria, kaveria ja ostojakandidaattia - jos vaikkapa pari prosenttia saisimme - olisi ulkomaankauppamme turvallisen vakaalla tasolla.
Kiina suunnittelee - se suunnittelee myös "maakuntatasolla" - suurimpien ollessa yli Ranskan ja Saksan - populaatioiltaan (Shandong). Meidän on syytä pohtia tarkemmin ohi läntisten värilasien miksi Kiinassa kiinalaiset pelaavat omia pelejään eri tavalla kuin meillä.
Meidän ei kannata pienestä vähemmistöstä mennä antamaan ohjeita, neuvoja (pyytämättä) saati sitten asetella määräyksiä, kuten USA trumppistisena uusnormaalina, usein ilman mitään todisteita - uhkailee, kiristelee ja pakottelee - kuten case Huawei.
Kiinassa on Keskushallinnon kätköissä 'ajatushautomo', joka maalaa tulevaisuutta jopa 100 vuoden päähän
Kun on 1398 miljoonaa asukasta - on suunnitelmallisuus aivan eri tasolla kuin vaikkapa 5,5 miljoonan Suomessa, jossa tietty individualismi voidaan sallia - koska reagoinnit tapahtumiin vaativat vähemmän arvioparametrejä. Kiinassa huomisen arvioimisen parametrejä on huomattavasti enemmän, siksi Kiina tarvitsee ylhäältä selvät ohjeet, joita sopivasti soveltaen - peruslinjan muuttumatta - voidaan säätää maakuntatasoisiksi.
Lännestä on tyypillistä USA' sta johtaen sekaantua vieraiden omiin sisäisiin omiin asioihin
Sekaantuminen on vääränvärinen vaate - ei kannattaisi koettaa opettaa erästä maailman vanhinta kulttuuria - varsinkaan valtiosta, jonka elinkaari on noin kymmenesosa kiinalaisten tavasta Elää.
Kiina määrittää osuuttaan yhteisestä maailmastamme >
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
2 - Autoista maksetaan korkeaa hintaa, ja Ruotsista ja Saksasta kannattaa hakea käytettyjä kulkuneuvoja, vaikka niistäkin maksetaan autoveroa tuotaessa niitä kotimaahamme.
Ruotsissa ei ole autoveroa, mutta polttoaine päästölähteenä on oiva verotuksen kohde, onhan se kuitenkin haittaverotusta - tosin tuo nimitys keksittiin vasta sitten, kun hoksattiin yhteys ilmaston lämpenemiseen.
Suunta on selvä - mitä enemmän päästelet, sitä enemmän maksat haitta- eli kulutusveroa.
Mittausmenetelmät kertoimineen ja paikkatietoineen ovat jo olemassa
Autoista tuo autovero voidaan poistaa kokonaan, ja niin on myös osin käynyt - uusi Volvo XC90 hybridissä on autovaroa enää noin 3.000 euroa ja auton kokonaishinnasta 90.000 euroa, josta tosin arvonlisävero lohkaisee tuon 24 prosenttia.
Valtion pitää saada veronsa - me olemme tulonjaon mallimaa, ja sosiaaliturva sairaudenhoitoineen maksaa yhä enemmän - rahaa siis tarvitaan.
Autot ovat olleet erinomainen lypsylehmä - näyttöreliikki bensa-porchena ovat tuottaneet jopa 100.000 euroa valtiolle veroina, kun neljä pakoputkea on ollut miehuuden mitta.
Lähestymme verotuksen suurremonttia, joka huomioi meitä kaikkia Elättävän luontobiologian, se on nyt pakko - sen ovat huomanneet äänistä Elävät poliitikotkin. Verotus tullee olemaan vain haittavero - yksilöllisenä, reaaliaikaisena ja julkisena tietona millaista ympäristöjälkeä kukin jättää luontoon ja ympäristöön. Haittavero on myös kulutusvero.
Ongelmaksi jää se, ettei haittaverosta makseta tulontasausta, sillä kustannetaan luontobiologia sellaiseen kuntoon, että se Elättää tasapuolisemmin Pallollisen kokonaisväestömme.
Kysymykseksi jää, miten keräämme tuon haittaveron päälle sosiaali-, opetus- ja muun yhteiskuntatoimen tarvitsemat verot. e
Ihminen on ainoa eläinlaji, joka käyttää ulkoista lisäenergiaa omiin itsekkäisiin tapoihin - muun muassa kulkemiseen paikasta toiseen ja takaisin.
1 - Liikennepolttoaine, joka on käytetty maailmassamme viimeisten 100 vuoden aikana vastaa sellaista määrää ammoin kuollutta biologiaa, että sen "valmistamiseen korkeassa maanalaispaineessa" on vienyt aikaa X miljoonaa vuotta! Ei siis ihme, että ilmastokin lämpenee tuosta hiilidioksidikuormasta.
Ilmaston muutos on yksi osa ympäristömuutosta, joka ilmenee myös kuivuutena, äärisääilmiöinä, saastumisena kuin koko biologisen elämänmuodon kutistumisena, jopa eliölajien sukupuuttoina.
Poliitikot ovat herkkinä äänestäjien vallan lähestyessä päätöstä jatkaako poliitikko vai ei. Kunnallisvaalit ovat keväällä 2021 ja juuri Keskusta on alamaissa. Ehkä Paavo Väyrynen tuo nyt poliittisiin mittauksiin värinää. Mutta demarit ovat jatkuvassa kiidossa erinomaisen PM Sanna Marinin myötä.
Autot ovat olleet Suomessa korkean hinnan so. laajan verotuksen (autovero + arvonlisävero) myötä 'pyhän lehmän' asemassa, joilla on jopa osoitettu mieskuntoa sekä näyttö- ja vertailutaloutta - kun pitää olla suurempi, voimakkaampi ja nopeampi.
Auto on kulkuväline, jolla päästään paikasta toiseen Suomessa on pitkät matkat paikasta toiseen, olemme harvaan asuttu ja maalla "auto on liki pakollinen", jos haluaa kaupoille ja rientoihin mukaan. Ehkä etätyön lisääntyminen pitää meitä enemmän aloillamme?
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
1 - Ensimmäiseksi olisi tutkittava Kiinan historiaa, havaittava sen yhtenäisyys meillä paljon jopa ylikin puhutusta kommunistisesta puolueesta. Kiina on eräs maailman pisimmistä korkeakulttuureista - kungfutselaisuus on jälleen "säätämässä" tapoja ja hyveitä.
Kiinan osuus maailmastamme on 1,4/7,8, kun esimerkiksi meille tuttu EU edustaa noin 0,46/7,8. Kiina on suhteessa Suomeen, kuten olisi Enontekiö ja Helsinki
Jokaisella suomalaisella on Kiinassa noin 250 toveria, kaveria ja ostojakandidaattia - jos vaikkapa pari prosenttia saisimme - olisi ulkomaankauppamme turvallisen vakaalla tasolla.
Kiina suunnittelee - se suunnittelee myös "maakuntatasolla" - suurimpien ollessa yli Ranskan ja Saksan - populaatioiltaan (Shandong). Meidän on syytä pohtia tarkemmin ohi läntisten värilasien miksi Kiinassa kiinalaiset pelaavat omia pelejään eri tavalla kuin meillä.
Meidän ei kannata pienestä vähemmistöstä mennä antamaan ohjeita, neuvoja (pyytämättä) saati sitten asetella määräyksiä, kuten USA trumppistisena uusnormaalina, usein ilman mitään todisteita - uhkailee, kiristelee ja pakottelee - kuten case Huawei.
Kiinassa on Keskushallinnon kätköissä 'ajatushautomo', joka maalaa tulevaisuutta jopa 100 vuoden päähän
Kun on 1398 miljoonaa asukasta - on suunnitelmallisuus aivan eri tasolla kuin vaikkapa 5,5 miljoonan Suomessa, jossa tietty individualismi voidaan sallia - koska reagoinnit tapahtumiin vaativat vähemmän arvioparametrejä. Kiinassa huomisen arvioimisen parametrejä on huomattavasti enemmän, siksi Kiina tarvitsee ylhäältä selvät ohjeet, joita sopivasti soveltaen - peruslinjan muuttumatta - voidaan säätää maakuntatasoisiksi.
Lännestä on tyypillistä USA' sta johtaen sekaantua vieraiden omiin sisäisiin omiin asioihin
Sekaantuminen on vääränvärinen vaate - ei kannattaisi koettaa opettaa erästä maailman vanhinta kulttuuria - varsinkaan valtiosta, jonka elinkaari on noin kymmenesosa kiinalaisten tavasta Elää.
Kiina määrittää osuuttaan yhteisestä maailmastamme>[2]
1
Trump haistoi mahdollisuutensa: Bidenin kommentti öljyteollisuudesta nousi kohuksi, koska Yhdysvallat nauttii öljybuumista huonoon aikaan
Kulutusjuhla jatkuu - on löydetty oman kulutuksen puolustukseksi vesisärötysmenetelmäinen liuskeöljyn uuttaminen arveluttavin ympäristöjäljin ja -ongelmin.
Amerikkalaisten ympäristöllinen päästöjälki per capita on eräs suurimmista
Lisäksi US' n päästöt valtiona ja kumuloituneena ovat myöskin suurimpia, ellei suurin. Trumppistinen maailmallista hegemoniaa ylläpitävä ulkopolitiikka ei juurikaan piittaa ympäristömme olotilasta.
Kun on kyse maailmallisesti johtajuudesta - teot pyhittävät tarpeiden täyttämiset
Muu enemmistömaailma on kääntämässä katseensa pois Yhdysvalloista ja jää nähtäväksi miten kauan kaupallisuuden airut - US-dollari pitää asemansa.
Presidentinvaalit 2020 on istuvalle presidentti Donald Trumpille kaikki kaikessa
Keinoja ei kaihdeta. Olemme saaneet nähdä amerikkalaisuuden repeytymistä, lisääntyvää väkivaltaa - mustien painostamisen ja jatkuvan ulosvirtaavan uhkaamisen, kiristämisen ja pakottamisen - jopa EU' ta kohtaan.
US haluaa olla The Greatest
Tämä merkitsisi viime vuosisadalla kaupalla, sodilla ja sekaantumisen politiikalla hankitun maailmallishegemonian jatkumista. Tässä kohdin maailman suurimmaksi noussut Kiina (bkt/PPP - IMF 2015) on eri mieltä ja on jo ilmaissut, ettei yksi valtio voi asetella vaateita ja määräyksiä muiden eteen - maailma muuttuu, kuten ollaan Suomessakin huomattu.
Amerikkalaisuus jakautuu
Trumpille on yksi ja sama jakaantuuko vai ei. Voihan ehjäyksen tehdä heti voitetun vaalin jälkeen - ehkä Trumpin neuvonantajat ovat näin ohjekirjan laatineet. Toinen kausi on täyttymys ja voi olla kaikkille yllätys, että trumppistinen takki kääntyy ja alkaa voimallinen vaalilupausten täyttäminen - ensimmäisen kauden lupauksista alkaen.
Trump haluaa tuoda us-sotilaat kotiin ja keskittyä tekemään The Greatest
On monia keinoja luoda unohtumaton Trump - se voi alkaa Korean niemimaalta* - Pekingin tiekartan ohjastamana.
2 - 2
Ilmastopolitiikasta on tulossa puskafarssia
2 - Autoista maksetaan korkeaa hintaa, ja Ruotsista ja Saksasta kannattaa hakea käytettyjä kulkuneuvoja, vaikka niistäkin maksetaan autoveroa tuotaessa niitä kotimaahamme.
Ruotsissa ei ole autoveroa, mutta polttoaine päästölähteenä on oiva verotuksen kohde, onhan se kuitenkin haittaverotusta - tosin tuo nimitys keksittiin vasta sitten, kun hoksattiin yhteys ilmaston lämpenemiseen.
Suunta on selvä - mitä enemmän päästelet, sitä enemmän maksat haitta- eli kulutusveroa.
Mittausmenetelmät kertoimineen ja paikkatietoineen ovat jo olemassa
Autoista tuo autovero voidaan poistaa kokonaan, ja niin on myös osin käynyt - uusi Volvo XC90 hybridissä on autovaroa enää noin 3.000 euroa ja auton kokonaishinnasta 90.000 euroa, josta tosin arvonlisävero lohkaisee tuon 24 prosenttia.
Valtion pitää saada veronsa - me olemme tulonjaon mallimaa, ja sosiaaliturva sairaudenhoitoineen maksaa yhä enemmän - rahaa siis tarvitaan.
Autot ovat olleet erinomainen lypsylehmä - näyttöreliikki bensa-porchena ovat tuottaneet jopa 100.000 euroa valtiolle veroina, kun neljä pakoputkea on ollut miehuuden mitta.
Lähestymme verotuksen suurremonttia, joka huomioi meitä kaikkia Elättävän luontobiologian, se on nyt pakko - sen ovat huomanneet äänistä Elävät poliitikotkin.
Verotus tullee olemaan vain haittavero - yksilöllisenä, reaaliaikaisena ja julkisena tietona millaista ympäristöjälkeä kukin jättää luontoon ja ympäristöön. Haittavero on myös kulutusvero.
Ongelmaksi jää se, ettei haittaverosta makseta tulontasausta, sillä kustannetaan luontobiologia sellaiseen kuntoon, että se Elättää tasapuolisemmin Pallollisen kokonaisväestömme.
Kysymykseksi jää, miten keräämme tuon haittaveron päälle sosiaali-, opetus- ja muun yhteiskuntatoimen tarvitsemat verot. e
2 - 1
Ilmastopolitiikasta on tulossa puskafarssia
1 - Liikennepolttoaine, joka on käytetty maailmassamme viimeisten 100 vuoden aikana vastaa sellaista määrää ammoin kuollutta biologiaa, että sen "valmistamiseen korkeassa maanalaispaineessa" on vienyt aikaa X miljoonaa vuotta! Ei siis ihme, että ilmastokin lämpenee tuosta hiilidioksidikuormasta.
Ilmaston muutos on yksi osa ympäristömuutosta, joka ilmenee myös kuivuutena, äärisääilmiöinä, saastumisena kuin koko biologisen elämänmuodon kutistumisena, jopa eliölajien sukupuuttoina.
Poliitikot ovat herkkinä äänestäjien vallan lähestyessä päätöstä jatkaako poliitikko vai ei. Kunnallisvaalit ovat keväällä 2021 ja juuri Keskusta on alamaissa. Ehkä Paavo Väyrynen tuo nyt poliittisiin mittauksiin värinää. Mutta demarit ovat jatkuvassa kiidossa erinomaisen PM Sanna Marinin myötä.
Autot ovat olleet Suomessa korkean hinnan so. laajan verotuksen (autovero + arvonlisävero) myötä 'pyhän lehmän' asemassa, joilla on jopa osoitettu mieskuntoa sekä näyttö- ja vertailutaloutta - kun pitää olla suurempi, voimakkaampi ja nopeampi.
Auto on kulkuväline, jolla päästään paikasta toiseen
Suomessa on pitkät matkat paikasta toiseen, olemme harvaan asuttu ja maalla "auto on liki pakollinen", jos haluaa kaupoille ja rientoihin mukaan. Ehkä etätyön lisääntyminen pitää meitä enemmän aloillamme?
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
4 - 1
Yhdysvaltain vaalit keräävät maailman huomion, mutta Kiina tekee näinä päivinä linjauksia, joiden seuraukset voivat olla järisyttäviä
Kiinan osuus maailmastamme on 1,4/7,8, kun esimerkiksi meille tuttu EU edustaa noin 0,46/7,8. Kiina on suhteessa Suomeen, kuten olisi Enontekiö ja Helsinki
Jokaisella suomalaisella on Kiinassa noin 250 toveria, kaveria ja ostojakandidaattia - jos vaikkapa pari prosenttia saisimme - olisi ulkomaankauppamme turvallisen vakaalla tasolla.
Kiina suunnittelee - se suunnittelee myös "maakuntatasolla" - suurimpien ollessa yli Ranskan ja Saksan - populaatioiltaan (Shandong). Meidän on syytä pohtia tarkemmin ohi läntisten värilasien miksi Kiinassa kiinalaiset pelaavat omia pelejään eri tavalla kuin meillä.
Meidän ei kannata pienestä vähemmistöstä mennä antamaan ohjeita, neuvoja (pyytämättä) saati sitten asetella määräyksiä, kuten USA trumppistisena uusnormaalina, usein ilman mitään todisteita - uhkailee, kiristelee ja pakottelee - kuten case Huawei.
Kiinassa on Keskushallinnon kätköissä 'ajatushautomo', joka maalaa tulevaisuutta jopa 100 vuoden päähän
Kun on 1398 miljoonaa asukasta - on suunnitelmallisuus aivan eri tasolla kuin vaikkapa 5,5 miljoonan Suomessa, jossa tietty individualismi voidaan sallia - koska reagoinnit tapahtumiin vaativat vähemmän arvioparametrejä. Kiinassa huomisen arvioimisen parametrejä on huomattavasti enemmän, siksi Kiina tarvitsee ylhäältä selvät ohjeet, joita sopivasti soveltaen - peruslinjan muuttumatta - voidaan säätää maakuntatasoisiksi.
Lännestä on tyypillistä USA' sta johtaen sekaantua vieraiden omiin sisäisiin omiin asioihin
Sekaantuminen on vääränvärinen vaate - ei kannattaisi koettaa opettaa erästä maailman vanhinta kulttuuria - varsinkaan valtiosta, jonka elinkaari on noin kymmenesosa kiinalaisten tavasta Elää.
Kiina määrittää osuuttaan yhteisestä maailmastamme >
2 - 2 B
Ilmastopolitiikasta on tulossa puskafarssia
2 - Autoista maksetaan korkeaa hintaa, ja Ruotsista ja Saksasta kannattaa hakea käytettyjä kulkuneuvoja, vaikka niistäkin maksetaan autoveroa tuotaessa niitä kotimaahamme.
Ruotsissa ei ole autoveroa, mutta polttoaine päästölähteenä on oiva verotuksen kohde, onhan se kuitenkin haittaverotusta - tosin tuo nimitys keksittiin vasta sitten, kun hoksattiin yhteys ilmaston lämpenemiseen.
Suunta on selvä - mitä enemmän päästelet, sitä enemmän maksat haitta- eli kulutusveroa.
Mittausmenetelmät kertoimineen ja paikkatietoineen ovat jo olemassa
Autoista tuo autovero voidaan poistaa kokonaan, ja niin on myös osin käynyt - uusi Volvo XC90 hybridissä on autovaroa enää noin 3.000 euroa ja auton kokonaishinnasta 90.000 euroa, josta tosin arvonlisävero lohkaisee tuon 24 prosenttia.
Valtion pitää saada veronsa - me olemme tulonjaon mallimaa, ja sosiaaliturva sairaudenhoitoineen maksaa yhä enemmän - rahaa siis tarvitaan.
Autot ovat olleet erinomainen lypsylehmä - näyttöreliikki bensa-porchena ovat tuottaneet jopa 100.000 euroa valtiolle veroina, kun neljä pakoputkea on ollut miehuuden mitta.
Lähestymme verotuksen suurremonttia, joka huomioi meitä kaikkia Elättävän luontobiologian, se on nyt pakko - sen ovat huomanneet äänistä Elävät poliitikotkin.
Verotus tullee olemaan vain haittavero - yksilöllisenä, reaaliaikaisena ja julkisena tietona millaista ympäristöjälkeä kukin jättää luontoon ja ympäristöön. Haittavero on myös kulutusvero.
Ongelmaksi jää se, ettei haittaverosta makseta tulontasausta, sillä kustannetaan luontobiologia sellaiseen kuntoon, että se Elättää tasapuolisemmin Pallollisen kokonaisväestömme.
Kysymykseksi jää, miten keräämme tuon haittaveron päälle sosiaali-, opetus- ja muun yhteiskuntatoimen tarvitsemat verot. e
2 - 1 B
Ilmastopolitiikasta on tulossa puskafarssia
1 - Liikennepolttoaine, joka on käytetty maailmassamme viimeisten 100 vuoden aikana vastaa sellaista määrää ammoin kuollutta biologiaa, että sen "valmistamiseen korkeassa maanalaispaineessa" on vienyt aikaa X miljoonaa vuotta! Ei siis ihme, että ilmastokin lämpenee tuosta hiilidioksidikuormasta.
Ilmaston muutos on yksi osa ympäristömuutosta, joka ilmenee myös kuivuutena, äärisääilmiöinä, saastumisena kuin koko biologisen elämänmuodon kutistumisena, jopa eliölajien sukupuuttoina.
Poliitikot ovat herkkinä äänestäjien vallan lähestyessä päätöstä jatkaako poliitikko vai ei. Kunnallisvaalit ovat keväällä 2021 ja juuri Keskusta on alamaissa. Ehkä Paavo Väyrynen tuo nyt poliittisiin mittauksiin värinää. Mutta demarit ovat jatkuvassa kiidossa erinomaisen PM Sanna Marinin myötä.
Autot ovat olleet Suomessa korkean hinnan so. laajan verotuksen (autovero + arvonlisävero) myötä 'pyhän lehmän' asemassa, joilla on jopa osoitettu mieskuntoa sekä näyttö- ja vertailutaloutta - kun pitää olla suurempi, voimakkaampi ja nopeampi.
Auto on kulkuväline, jolla päästään paikasta toiseen
Suomessa on pitkät matkat paikasta toiseen, olemme harvaan asuttu ja maalla "auto on liki pakollinen", jos haluaa kaupoille ja rientoihin mukaan. Ehkä etätyön lisääntyminen pitää meitä enemmän aloillamme?
Suomi on korkean sosiaaliturvan ja - verotuksen mallimaa
7 - 1
Yhdysvaltain vaalit keräävät maailman huomion, mutta Kiina tekee näinä päivinä linjauksia, joiden seuraukset voivat olla järisyttäviä
Kiinan osuus maailmastamme on 1,4/7,8, kun esimerkiksi meille tuttu EU edustaa noin 0,46/7,8. Kiina on suhteessa Suomeen, kuten olisi Enontekiö ja Helsinki
Jokaisella suomalaisella on Kiinassa noin 250 toveria, kaveria ja ostojakandidaattia - jos vaikkapa pari prosenttia saisimme - olisi ulkomaankauppamme turvallisen vakaalla tasolla.
Kiina suunnittelee - se suunnittelee myös "maakuntatasolla" - suurimpien ollessa yli Ranskan ja Saksan - populaatioiltaan (Shandong). Meidän on syytä pohtia tarkemmin ohi läntisten värilasien miksi Kiinassa kiinalaiset pelaavat omia pelejään eri tavalla kuin meillä.
Meidän ei kannata pienestä vähemmistöstä mennä antamaan ohjeita, neuvoja (pyytämättä) saati sitten asetella määräyksiä, kuten USA trumppistisena uusnormaalina, usein ilman mitään todisteita - uhkailee, kiristelee ja pakottelee - kuten case Huawei.
Kiinassa on Keskushallinnon kätköissä 'ajatushautomo', joka maalaa tulevaisuutta jopa 100 vuoden päähän
Kun on 1398 miljoonaa asukasta - on suunnitelmallisuus aivan eri tasolla kuin vaikkapa 5,5 miljoonan Suomessa, jossa tietty individualismi voidaan sallia - koska reagoinnit tapahtumiin vaativat vähemmän arvioparametrejä. Kiinassa huomisen arvioimisen parametrejä on huomattavasti enemmän, siksi Kiina tarvitsee ylhäältä selvät ohjeet, joita sopivasti soveltaen - peruslinjan muuttumatta - voidaan säätää maakuntatasoisiksi.
Lännestä on tyypillistä USA' sta johtaen sekaantua vieraiden omiin sisäisiin omiin asioihin
Sekaantuminen on vääränvärinen vaate - ei kannattaisi koettaa opettaa erästä maailman vanhinta kulttuuria - varsinkaan valtiosta, jonka elinkaari on noin kymmenesosa kiinalaisten tavasta Elää.
Kiina määrittää osuuttaan yhteisestä maailmastamme >[2]